Contact



Publications

Refereed Journals

  • Weber, A., Steiner, W., Lang, S.
    A Comparison of Semiparametric and Heterogeneous Store Sales Models for Optimal Category Pricing.
    OR Spectrum, 39(2), 2017, 403-445.
Download
  • Lang, S., Steiner, W., Weber, A., Wechselberger, P.
    Accommodating Heterogeneity and Nonlinearity in Price Effects for Predicting Brand Sales and Profits.
    European Journal of Operational Research (EJOR), 246(1), 2015, 232-241.
Download
  • Steiner, W., Siems, F., Weber, A., Guhl, D.
    How Customer Satisfaction with respect to Price and Quality Affects Customer Retention: An Integrated Approach Considering Nonlinear Effects.
    Journal of Business Economics, 84(6), 2014, 879-912.
Download
  • Weber, A., Steiner, W.
    Zur Berücksichtigung von Heterogenität versus funktionaler Flexibilität in Absatzreaktionsmodellen: Eine empirische Studie auf Basis von Handelsdaten.
    Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 82(12), 2012, 1337-1365.
Download

Papers in Proceedings and Collections

  • Steiner, W., Weber, A.
    Assessing the Predictive Performance of Store Sales Models with Different Representations of Heterogeneity.
    Proceedings of the 40th EMAC Conference, Faculty of Economics, Ljubliana, 2011.
  • Steiner, W., Weber, A.
    Ökonometrische Modellbildung.
    In: Baumgarth, C., Eisend, M., Evanschitzky, H. (Hrsg.): Empirische Mastertechniken: Eine anwendungsorientierte Einführung für die Marketing- und Managementforschung, 2009, 389-429.
Download

Further Publications

  • Steiner, W., Weber, A.
    Methoden zur Schätzung von Preis-Absatz-Funktionen.
    WISU - Das Wirtschaftsstudium, Heft 1, 2010, 121-128.

Talks and Presentations

  • Ein Vergleich semiparametrischer und heterogener Absatzreaktionsmodelle zur Maximierung des Produktkategoriegewinns
    Empirical Economics and Econometrics Seminar, Innsbruck, November 2014
  • A General Heterogeneity (SUR) Model for Optimal Category Pricing
    26th European Conference on Operational Research, Rom, Juli 2013
  • Modeling price response from store sales: A comparison of models with different representations of heterogeneity
    German-French-Austrian Conference on Marketing 2010, Wien, September 2010
  • Store-level heterogeneity versus functional flexibility: An application with retail data
    34. Jahrestagung der Gesellschaft für Klassifikation (GfKl), Karlsruhe, Juli 2010
 

Kontakt  Sitemap  Datenschutz  Imprint
© TU Clausthal 2018