Dr. Anett Weber
Pensus Pensionsmanagement GmbH, Göttingen
Publikationen und Vorträge
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Weber, A., Steiner, W.
Modeling Price Response From Retail Sales: An Empirical Comparison of Models with Different Representations of Heterogeneity.
European Journal of Operational Research, 2020, forthcoming. (Download)Weber, A., Steiner, W., Lang, S.
A Comparison of Semiparametric and Heterogeneous Store Sales Models for Optimal Category Pricing.
OR Spectrum, 39(2), 2017, 403-445. (Download)Lang, S., Steiner, W., Weber, A., Wechselberger, P.
Accommodating Heterogeneity and Nonlinearity in Price Effects for Predicting Brand Sales and Profits.
European Journal of Operational Research (EJOR), 246(1), 2015, 232-241. (Download)Steiner, W., Siems, F., Weber, A., Guhl, D.
How Customer Satisfaction with respect to Price and Quality Affects Customer Retention: An Integrated Approach Considering Nonlinear Effects.
Journal of Business Economics, 84(6), 2014, 879-912. (Download)Weber, A., Steiner, W.
Zur Berücksichtigung von Heterogenität versus funktionaler Flexibilität in Absatzreaktionsmodellen: Eine empirische Studie auf Basis von Handelsdaten.
Zeitschrift für Betriebswirtschaft (ZfB), 82(12), 2012, 1337-1365. (Download) -
Steiner, W., Weber, A.
Assessing the Predictive Performance of Store Sales Models with Different Representations of Heterogeneity.
Proceedings of the 40th EMAC Conference, Faculty of Economics, Ljubliana, 2011.Steiner, W., Weber, A.
Ökonometrische Modellbildung.
In: Baumgarth, C., Eisend, M., Evanschitzky, H. (Hrsg.): Empirische Mastertechniken: Eine anwendungsorientierte Einführung für die Marketing- und Managementforschung, 2009, 389-429. (Download) -
Steiner, W., Weber, A.
Methoden zur Schätzung von Preis-Absatz-Funktionen.
WISU - Das Wirtschaftsstudium, Heft 1, 2010, 121-128. -
Ein Vergleich semiparametrischer und heterogener Absatzreaktionsmodelle zur Maximierung des Produktkategoriegewinns
Empirical Economics and Econometrics Seminar, Innsbruck, 11/2014A General Heterogeneity (SUR) Model for Optimal Category Pricing
26th European Conference on Operational Research, Rom, 07/2013Modeling price response from store sales: A comparison of models with different representations of heterogeneity
German-French-Austrian Conference on Marketing 2010, Wien, 09/2010Store-level heterogeneity versus functional flexibility: An application with retail data
34. Jahrestagung der Gesellschaft für Klassifikation (GfKl), Karlsruhe, 07/2010